One thought on “Is Marx still relevant today?”

 

 

 

“ایک سوچ” کیا مارکس آج بھی متعلقہ ہے؟

One thought on “Is Marx still relevant today?”

سی  جی ٹی این کے کرنٹ افیئرز کے تبصرہ نگار ژانگ وان کے درج ذیل مضمون کا چینی اکیڈمی آف سوشل سائنسز کی اکیڈمی آف مارکسزم نے  انگریزی میں ترجمہ کیا ہے  یہ متعدد چینی اور بین الاقوامی اسکالرز اور سیاسی شخصیات کے مشاہدات اور مظاہر پیش کرتا ہے، جس میں اکیڈمی  آف مارکسزم چائینا کے سربراہ ثنگ یانگ نے نوٹ کیا کہ، “اگرچہ مارکس نے کبھی چین کا دورہ نہیں کیا، لیکن اس کے نظریات اور جائزے بڑی حد تک حقیقت کے مطابق ہیں”۔ہم یہ مضمون آپ کی دلچسپی کے لئے اردو ترجمے کے ساتھ شائع کر رہے ہیں-

https://redsite.pk/(ایڈیٹر) حمزہ ورک

ڈیڑھ صدی سے زیادہ پہلے، کارل مارکس نے تصور کیا تھا کہ چین بالآخر جاگیرداری سے سوشلسٹ معاشرے میں تبدیل ہونے پر اہم سماجی اور معاشی بدحالی کا سامنا کرے گا۔ جاگیردارانہ نظام کے اندرونی تضادات، سرمایہ دارانہ قوتوں کے بیرونی دباؤ کے ساتھ مل کر، طبقاتی کشمکش کا باعث بنیں گے، جس کا نتیجہ بالآخر ایک انقلاب کی صورت میں نکلے گا، اس طرح ایک زیادہ منصفانہ سماجی نظام کی راہ ہموار ہوگی اور سوشلزم کے لیے اپنے مخصوص راستے کی تشکیل ہوگی-

مارکس نے چینی معاشرے کی ترقی اور اس کی مسلسل ترقی کی پیشین گوئی کیسے کی؟ چائنیز اکیڈمی آف سوشل سائنسز کی اکیڈمی آف مارکسزم کےسربراہ

ژن ژیانگ  کے مطابق 1939 میں ماؤ زے تنگ نے بیان کیا کہ چین کی قومی حالت ایک نیم نوآبادیاتی اور نیم جاگیردارانہ معاشرہ  کی ہے۔ اس کے بعد چینیوں نے اس حالت کو سمجھنے کے لیے مارکسزم کے ساتھ سو سال گزارے۔ “اگرچہ مارکس نے کبھی چین کا دورہ نہیں کیا، لیکن ان کے خیالات اور جائزے بڑی حد تک چین کی حقیقت کے مطابق ہیں،” ژان نے مزید کہا کہ رشین اکیڈمی آف سائنسز کے پروفیسر اے وی لومانوف بتاتے ہیں کہ مارکسزم روس میں 19ویں صدی کے آخر اور 20ویں صدی کے اوائل میں تیار ہوا، جہاں اسے لینن ازم کے نام سے جانا جانے لگا۔ “چین کی کمیونسٹ پارٹی کی مارکسزم کی موافقت کے ساتھ 1930 کی دہائی میں ایک نیا مرحلہ شروع ہوا، جسے ‘چینی خصوصیات کے ساتھ مارکسزم  کہا جاتا ہے-

ژن ژیانگ  بتاتے ہیں کہ چین کی کمیونسٹ پارٹی نے مارکسزم کے بنیادی اصولوں کو چین کے حقیقی حالات اور روایتی ثقافت کے ساتھ مربوط کیا ہے، جسے “دو امتزاج” کے نام سے جانا جاتا ہے، اس سوشلسٹ مستقبل کو حاصل کیا ہے جس کا مارکس نے چین کی سماجی ترقی کے لیے تصور کیا تھا-سابق سوویت

یونین کی کمزوری کے بارے میں بات کرتے ہوئے، لومانوف کا خیال ہے کہ یہ ایک  “دوسرے امتزاج کی عدم موجودگی تھی۔ “پہلے مجموعہ یا امتزاج

 مارکسی نظریہ کو ملک کے مخصوص حالات کے مطابق ڈھالنا شامل تھا۔ تاہم، دوسرا مجموعہ یا امتزاج، جس کا چین نے آغاز کیا، اس میں مارکسزم کو روایتی ثقافت کے ساتھ مربوط کرنا شامل تھا۔ سوویت تناظر میں، مارکسزم کو قبول کرنے کا مطلب اکثر روایتی ثقافت کو مسترد کرنا ہوتا ہے، جس نے آگ اور پانی کو ملانے کے مترادف ایک بنیادی تنازعہ پیدا کیا۔ سوویت ثقافت، خاص طور پر آرتھوڈوکس عیسائیت کی تشکیل نے، سوویت یونین کی ثقافت کو اس کی مذہبی جڑوں سے الگ کرنا مشکل بنا دیا۔ نتیجتاً، سوویت یونین میں کمیونسٹ پارٹی اس  مسلے کو حل کرنے میں ناکام رہی، اور یہ گہری ثقافتی بنیاد – جس کی خصوصیات مضبوط مذہبی عناصر ہیں – سوویت یونین کے تحلیل ہونے تک حل طلب رہی-

چینی اکیڈمی آف  مارکسزم کے ڈائیریکٹر ژان ژیانگ مزید کہتے ہیں کہ  ہزاروں سالوں سے چینی “عظیم ہم آہنگی” اور “دنیا سب کے لیے ہے” کے نظریات کے لیے کوشاں ہیں۔جو  تصور کے حامی رہے ہیں یہ نظریات کمیونزم کے مارکسی تصورات کے ساتھ گہرائی سے گونجتے ہیں اور ایسے معاشرے کے بارے میں مارکس کے تصور سے قریب سے ہم آہنگ ہیں جہاں لوگ  یا عوام”تاریخ کے مرکزی کردار” ہیں۔ ریاست کی بنیاد کے طور پر عوام کے کردار پر یہ زور عوام کی بھلائی کو ترجیح دینے کے تاریخی چینی اصول کے متوازی ہے –

 چینی صدر شی جن پنگ نے کہا ہے کہ ’’چین میں مارکسزم کے متعارف ہونے کے بعد سے سائنسی سوشلزم کو چینی عوام نے بڑے پیمانے پر قبول کیا ہے۔ اس نے اس ملک میں جڑ پکڑ لی ہے اور متاثر کن نتائج دیے ہیں۔ یہ واضح طور پر حادثاتی نہیں ہے۔ یہ ثقافت اور اقدار سے مطابقت رکھتا ہے جسے ہمارے لوگوں نے کئی ہزار سالوں سے اپنایا ہے۔

چینی ثقافت روایتی طور پر کنفیوشس ازم میں جڑی ہوئی ہے، اس دوران، کنفیوشس ازم، داؤ ازم، اور دیگر ثقافتی عناصر کے درمیان ایک تکمیلی تعلق پوری تاریخ میں دیکھا گیا۔ شنگھائی جیاؤ ٹونگ یونیورسٹی کے پروفیسر زنگ یون وین کا خیال ہے کہ اس ثقافتی شمولیت نے چین میں مارکسزم کے تعارف کی طرف زیادہ خوش آئند رویہ میں حصہ ڈالا ہے، جبکہ دوسرے خطوں  اور علاقوں میں  ثقافت،مزہب   اور مارکسزم کا یہ  انضمام مسترد کیا گیا ہے-

“Over  the past 40 years, China has lifted nearly 800 million people out of poverty. The urbanization process did not lead to social unrest or the emergence of urban slums. A well-off society has been established through poverty alleviation measures and initiatives focusing on rural revitalization.”

مضمون نگار کا کہنا ہے کہ گزشتہ 40 سالوں میں چین نے تقریباً 800 ملین(80 کروڑ)  لوگوں کو غربت سے نکالا ہے۔ شہری کاری کا عمل سماجی بدامنی یا شہری کچی آبادیوں کے ابھرنے کا باعث نہیں بنا۔ غربت کے خاتمے کے اقدامات اور دیہی احیاء پر توجہ مرکوز کرنے والے اقدامات کے ذریعے ایک خوشحال معاشرہ قائم کیا گیا ہے۔پروفیسر اے وی لومانوف کے مطابق، چین نے 19ویں صدی کے اواخر سے مختلف مغربی علوم کو  جذب کرنا شروع کر دیا تھا ، جس میں مارکسزم، نظریہ ارتقا، لبرل ازم اور کلاسیکی معاشیات شامل ہیں۔ ایک صدی سے زیادہ کی تلاش کے بعد، چین نے ان خیالات کو اپنے منفرد حالات کے ساتھ مربوط کرتے ہوئے، اپنی ترقی کے لیے سب سے زیادہ ضروری چیز کا انتخاب کیا۔ “بہت سے مغربی ماہرین کا خیال ہے کہ چین نے سرمایہ دارانہ راستہ اختیار کیا ہے۔ اگر چین نے واقعی ڈینگ ژیاؤپنگ کی طرف سے بیان کردہ اصلاحات کے دوران سرمایہ داری کی پیروی کی ہوتی تو یہ شاید آج کی نسبت بہت زیادہ غریب اور کمزور ہوتا۔ چین کی کامیابیاں سرمایہ دارانہ ماڈل کی پیروی سے نہیں بلکہ چینی خصوصیات کے ساتھ سوشلزم کے اپنے راستے پر چلنے سے حاصل ہوئی ہیں، کیونکہ ان کا خیال ہے کہ ایڈم سمتھ کے “غیر مرئی ہاتھ” کا چین میں بہت کم اثر ہوا ہے۔ اس لیے کمیونسٹ پارٹی کا منتخب کردہ تاریخی راستہ چین کی ترقی کی معروضی ضروریات کے ساتھ بالکل ہم آہنگ ہے-

لومانوف کا خیال ہے کہ مارکسزم کی لچک کا اہم ذریعہ اس کی ترقی اور مقامی حالات کے مطابق ڈھالنے کی صلاحیت میں مضمر ہے۔ چین کی کمیونسٹ پارٹی نے  سماجی علوم کے علماء کے ساتھ مل کر “دوسرے امتزاج” کو آگے بڑھانا شروع کر دیا ہے۔ اگر کامیاب ہو جاتا ہے، تو یہ دنیا بھر کے نظریات اور مفکرین کے لیے اہم ترغیب فراہم کر سکتا ہے-

اکیڈمی آف مارکسزم چائینا پروفیسر زن زیانگ یانگ  اس نکتے کی بازگشت کرتے ہوئے،  کہتے ہیں کہ عالمی مارکسزم چینی جدیدیت کے تاریخی عمل کے اندر مسلسل سوالات کھڑا کر رہا ہے، جس میں عصری مارکسزم ان مسائل کو حل کر رہا ہے اور انہیں منظم طریقے سے نظریاتی طور پر واضح کر رہا ہے۔مارکسزم اس وقت کے مسائل کو کیسے حل کرتا ہے، جب دنیا کو موسمیاتی تبدیلی، علاقائی تنازعات اور غربت سمیت بہت سے پرانے اور نئے چیلنجز کا سامنا ہے؟ دنیا کیسے ایک انسانیت بن جائے گی اور ایک دوسرے کو حریف اور دشمن سمجھنا چھوڑ دے گی؟

قبرص کی پروگریسو پارٹی آف ورکنگ پیپل (اکیل) کی سینٹرل کمیٹی سے تعلق رکھنے والی ایلینی ایواگورو کہتی ہیں کہ یورپ کو ایک مشکل وقت کا سامنا ہے، کیونکہ بہت سے لوگ غربت کا سامنا کر رہے ہیں۔ اس لیے وہ سمجھتی ہیں کہ یورپ کو زیادہ سماجی اور عوام پر مبنی پالیسی کی طرف اپنا راستہ بدلنے کی ضرورت ہے۔ “ہم دیکھ سکتے ہیں کہ سرمایہ داری ہمیشہ بڑا اور عظیم تر بننا چاہتی ہے، اور یہی وجہ ہے کہ ہمارے پاس سامراجی جنگیں ہیں، جو ہمارے دور کا ایک بہت بڑا مسئلہ ہے، کیونکہ سرمایہ داری ہتھیاروں وغیرہ کے ذریعے زیادہ سے زیادہ پیسہ کمانا چاہتی ہے،”

پروفیسر لومانوف مغربی سرمایہ داری پر اپنی تشویش کا اظہار کرتے ہیں، جس کا استثنیٰ عروج پر ہے۔ وہ مزید کہتے ہیں کہ مغربی معاشرے میں دوسری تہذیبوں اور مختلف نظریاتی یا ترقی کے راستوں کو خارج کرنے کا رجحان بڑھ رہا ہے۔ اس کے برعکس، وہ چینی سوشلزم کے بارے میں فکر مند نہیں ہے، کیونکہ اس میں چینی ثقافت شامل ہے، جو ایک ہم آہنگ ثقافت کی نمائندگی کرتی ہے جو تنوع کو اپناتی ہے، باہمی خوبصورتی اور بقائے باہمی کو فروغ دیتی ہے-19ویں صدی میں مارکسزم کا جنم مغرب کو درپیش متعدد مسائل سے ہوا۔ پروفیسر زنگ یون وین بتاتے ہیں کہ چین ایک نظریاتی بنیاد کے طور پر مارکسزم کے ساتھ تقابلی نقطہ نظر کو برقرار رکھتا ہے، جو مغربی ماڈلز کی اندھی تقلید سے بچنے میں مدد کرتا ہے۔ مغرب سے سیکھتے ہوئے چینی لوگ تنقیدی نقطہ نظر اپناتے ہیں۔ “مغرب نے بے ساختہ ترقی کی ہے، جب کہ ہم اپنے نقطہ نظر میں زیادہ باشعور ہیں۔ ہمارا تنقیدی نقطہ نظر، جو مارکسزم میں جڑا ہوا ہے، دنیا کا مشاہدہ کرنے کے ایک آلے کے طور پر کام کرتا ہے، جس سے بہت سے مسائل کی گہری تفہیم ہوتی ہے-“

اسپین کی کمیونسٹ پارٹی کے صدر جوز لوئس سینٹیلا کے مطابق سوشلسٹ معاشرے کی نوعیت سرمایہ داری سے بنیادی طور پر مختلف ہوتی ہے۔ سوشلسٹ نظام میں، قومی کامیابیوں کے مستفید عوام ہوتے ہیں۔ اس کے برعکس، سرمایہ دارانہ معاشرے میں، معاشی فوائد لوگوں کے ایک چھوٹے سے گروہ کو حاصل ہوتے ہیں- چینی خصوصیات کے ساتھ سوشلزم کی ترقی درحقیقت انسانیت کے لیے انصاف اور انصاف کو فروغ دینے میں ایک اہم کردار ادا کرتی ہے

 پروفیسر زن زیانگ یانگ نے وضاحت کرتے ہوئے مزید کہا کہ سرمایہ داری اس مقام پر پختہ ہو چکی ہے جہاں استحصال کے ذریعے پیدا ہونے والی دولت سے سماجی بہبود اور اعلیٰ فوائد کو برقرار رکھا جاتا ہے۔ تاہم، جیسا کہ اقتصادی نظام مسلسل بحرانوں کا سامنا کر رہے ہیں، ترقی پذیر ممالک سے اس طرح کے منافع کو حاصل کرنا مشکل ہو گیا ہے، خاص طور پر چینی خصوصیات کے ساتھ سوشلزم کی ترقی کے ساتھ۔ اس نقطہ نظر سے، چین غیر منصفانہ بین الاقوامی اقتصادی نظام کو زیادہ منصفانہ اور زیادہ معقول میں تبدیل کرنے کے لیے سرگرم عمل ہے۔ مغربی ممالک کے لیے اجارہ داری کے منافع کو محفوظ کرنا مشکل ہوتا جا رہا ہے، یہی وجہ ہے کہ کچھ مغربی ممالک کی طرف سے سپلائی چین میں خلل ڈالنے اور ان میں خلل ڈالنے پر زور دیا جا رہا ہے، اور یہ سرمایہ کے لیے ناقابل قبول ہے اور فلاحی نظاموں کی پائیداری کے لیے خطرہ ہے-

مغرب میں زیرو سم ذہنیت کہاں سے آتی ہے؟ پروفیسر لومانوف کہتے ہیں کہ ذہنیت کی جڑیں 20ویں صدی میں ہیں، جب مغرب کا خیال تھا کہ سرد جنگ میں فتح آسان اور سیدھی تھی – بغیر گولی چلائے اور بغیر کسی جانی نقصان کے سوویت یونین کو شکست دینا۔ مغرب نے سوویت یونین کو معاشی اور نظریاتی مقابلے کے ذریعے کمزور کیا، جس کے نتیجے میں اس کا خاتمہ ہوا۔ “اس کے نتیجے میں، وہ سمجھتے ہیں کہ اس کامیابی کو آسانی سے نقل کیا جا سکتا ہے: اگر آپ کسی کو ناپسند کرتے ہیں، تو آپ آسانی سے ایک نئی سرد جنگ کا اعلان کر سکتے ہیں، اور چند سالوں یا دہائیوں کے بعد، اپنے مخالف کو شکست دینا آسان ہو جائے گا۔ تاہم، مجھے یقین ہے کہ چین دوسرا سوویت یونین نہیں ہے۔ صورت حال بدل گئی ہے؛ ثقافتی بنیادیں مختلف ہیں، لوگوں کی ہم آہنگی ایک جیسی نہیں ہے، اور کمیونسٹ پارٹی کی حکمرانی کی صلاحیتیں نمایاں طور پر مختلف ہیں-

سری لنکا کے مارکسی ریسرچ انسٹی ٹیوٹ کے ڈائریکٹر ونود مون سنگھے کا کہنا ہے کہ سامراج کی طاقتیں اپنے ہی معاشی مسائل سے نکلنے کے لیے جنگی صورتحال پیدا کرنے کی کوشش کر رہی ہیں۔ اس کی بازگشت کرتے ہوئے، کیوبا انسٹی ٹیوٹ آف فلاسفی کے نائب صدر، الفریڈو گارسیا جمنیز نے اپنی بات کہنے کے لیے اعداد کا استعمال کیا: “چین کے فوجی اخراجات اس کی جی ڈی پی کا 1.6 فیصد ہیں۔ ریاستہائے متحدہ کے فوجی اخراجات اس کی جی ڈی پی کا 3.45 فیصد ہیں، یعنی اس کے دفاعی اخراجات چین کے مقابلے میں تین گنا زیادہ ہیں۔ سرمایہ دار ممالک اکثر بحرانوں سے بچنے کے لیے جنگ کا سہارا لیتے ہیں، کیونکہ جنگ ہتھیاروں اور آلات کی قیمتوں میں اضافہ کرتی ہے، جس کی وجہ سے فوجی فنڈنگ ​​پر توجہ مرکوز ہوتی ہے-

جوز لوئس سینٹیلا نے نشاندہی کی کہ یوکرین میں تنازعہ بڑھنے کے ساتھ اس وقت انسانیت کو سنگین خطرات کا سامنا ہے۔ چین جیسی عالمی طاقتوں کے لیے دنیا کو امن اور اتحاد کا پیغام دینا بہت ضروری ہے۔ فی الحال، لاکھوں ڈالر یوکرین کے تنازعے کے لیے ہتھیاروں میں ڈالے جا رہے ہیں، اس فنڈز کو ترقی کے لیے استعمال کیا جانا چاہیے تاکہ لاکھوں لوگوں کو غربت سے بچنے میں مدد ملے۔ یہ چین کے عالمگیریت کے اقدامات کی اہمیت کو واضح کرتا ہے خاص طور پر بیلٹ اینڈ روڈ انیشیٹو ، جس کا مقصد دنیا کے ہر کونے میں تعاون کو فروغ دینا ہے۔ مزید برآں، چین کا گلوبل ڈویلپمنٹ انیشیٹو، گلوبل سیکورٹی انیشیٹو اور گلوبل سولائزیشن انیشیٹو چینی صدر کی طرف سے تجویز کردہ چار اقدامات انسانیت کے سب سے بڑے چیلنجوں سے نمٹنے کے لیے بنائے گئے ہیں، جیسے کہ بھوک اور خوراک کی عدم تحفظ اور بیماریوں میں مبتلا لاکھوں افراد کی حالت زار۔ بنیادی سوال یہ ہے کہ ہم زمین پر امن اور ترقی کو فروغ دیتے ہوئے پوری انسانیت کے لیے مشترکہ تقدیر کیسے تشکیل دے سکتے ہیں۔

ونود مون سنگھے نے مزید کہا کہ اگر بی آر آئی آج نہ ہوتا تو دنیا کی معیشت خاص طور پر عالمی مالیاتی بحران کے بعد بہت بری حالت میں ہوتی۔  “سری لنکا جیسے ممالک میں، یہ بالکل تباہ کن تھا۔ لہٰذا، بیلٹ اینڈ روڈ انیشی ایٹو کے بغیر، ہم دنیا میں بہت کم ترقی  کر پاتے۔ درحقیقت، یہ چین کا اقدام ہے جو پوری دنیا میں نئے مواصلاتی نیٹ ورک کھول رہا ہے اور گلوبل ساؤتھ کو خاص طور پر اپنی اقتصادی سرگرمیوں کو بڑھانے میں مدد فراہم کر رہا ہے۔ بی آر آئی

دراصل دنیا پر مغربی تسلط کے لیے ایک خطرے کی نمائندگی کرتا ہے۔ اور مغرب جس طریقے سے گلوبل ساؤتھ سے دولت نکالتا ہے  مغرب سمجھتا ہے کہ بی آر آئی کے ذریعے  اسے نقصان پہنچایا جا رہا ہے۔ لہذا، بی آر آئی گلوبل ساؤتھ کے عروج کی نمائندگی کرتا ہے۔

جوزلیوس سینٹریلا  بین الاقوامی ترتیب میں دو مخالف نظریات کے بارے میں بات کرتے ہیں: ایک چین کی طرف سے تجویز کردہ کثیر جہتی آرڈر، جو اقوام متحدہ کے اصل اصولوں پر مبنی ہے اور مساوی اور باہمی طور پر فائدہ مند تعلقات پر زور دیتا ہے۔ دوسرا ایک نئی سرد جنگ کو جنم دینا چاہتا ہے، دنیا کو مخالف بلاکوں میں تقسیم کرتا ہے۔ انہوں نے مزید کہا کہ وہ امید کرتے ہیں کہ انسانیت کا مستقبل، جیسا کہ چینی صدر شی جن پنگ نے بیان کیا ہے، ایک مشترکہ کثیرالجہتی بین الاقوامی ترتیب پر قائم ہو سکتا ہے۔ اس ترتیب میں تمام ممالک اور ثقافتیں ایک دوسرے کی زندگیوں کو جوڑ سکتی ہیں اور ان کو تقویت بخش سکتی ہیں۔

پروفیسر لومانوف نے خطاب کیا کہ تمام انسانیت بشمول ترقی یافتہ مغربی ممالک، گلوبل ساؤتھ میں غریب قومیں، اور ابھرتی ہوئی مارکیٹ کی معیشتوں کو مشترکہ ترقی اور خوشحالی کی شرط کے طور پر عالمگیریت کی ضرورت ہے۔ “تاہم، مغربی ممالک جامع عالمگیریت سے منتخب یا جزوی عالمگیریت کی طرف منتقل ہو گئے ہیں۔ اعلی ٹیکنالوجی، مصنوعی ذہانت، اور علم میں اہم پیش رفت جو قومی صلاحیتوں پر اثرات مرتب کرتی ہے اکثر اس فریم ورک سے باہر رکھی جاتی ہے۔ مغرب کا مقصد اس مقامی گلوبلائزیشن کے ذریعے اپنے فوائد اور بالادستی کو برقرار رکھنا ہے۔ ان کے لیے یہ اقتصادی عقلیت کے بارے میں کم اور طاقت کو برقرار رکھنے کے بارے میں زیادہ ہے۔ اس کے نتیجے میں، گلوبل ساؤتھ سے عالمگیریت کی ایک نئی شکل ابھرنے کا امکان ہے۔ چین کی کامیابیاں اس کے مکمل طور پر مغربیت سے انکار اور ایک نئی راہ کی تلاش سے پیدا ہوئی ہیں۔ پروفیسر لومانوف بتاتے ہیں کہ اس ملک کی ابتدائی طور پر مغربی ماڈل کی تقلید کام نہیں آئی، اور بعد میں سٹالنسٹ ماڈل کو اپنانا بھی بے اثر ثابت ہوا، اور چین نے بہت سی غلطیاں کی ہیں اور اس راستے میں بھاری قیمت ادا کی ہے۔ اس کے باوجود ثابت قدمی سے اپنے راستے پر چلتے ہوئے، یہ اب عالمی سطح کے مرکز کے قریب آچکا ہے-

جوز لوئس سینٹیلا نے چینی صدر شی جن پنگ کے حوالے سے کہا کہ سوشلزم کو ہر ملک کے معاشی اور ثقافتی حالات کے مطابق ڈھالنا چاہیے۔ اس کی نقل نہیں کی جا سکتی، لیکن اس سے سیکھا جا سکتا ہے، جیسے کہ چین نے کس طرح مارکیٹ کی قوتوں کو منفرد خصوصیات کے ساتھ سوشلزم کو متاثر کرنے کے لیے استعمال کیا، کس طرح ایک بڑا ملک جنگ کے بجائے امن کا خواہاں ہے، اور وسیع جمہوریت کی ترقی کرتے ہوئے کس طرح وہ عوام کو اپنے سیاسی ایجنڈے کے مرکز میں رکھتا ہے۔

Many experts believe that Marxism is a scientific method of looking at society, and it remains relevant in analysing society and in analysing how each society can develop. Professor Zhang Youkui from Xiamen University reminds people that the view of capitalism cannot be overly simplistic as capitalism played a positive and progressive role at a certain historical stage. However, the inherent contradictions and difficulties within capitalism inevitably lead to the emergence of new social forms. “Marx scientifically argued this theory, and looking at practical developments since the 20th century, I believe Marx’s insights remain relevant.”

بہت سے ماہرین کا خیال ہے کہ مارکسزم معاشرے کو دیکھنے کا ایک سائنسی طریقہ ہے، اور یہ معاشرے کا تجزیہ کرنے اور ہر معاشرہ کس طرح ترقی کر سکتا ہے اس کا تجزیہ کرنے میں متعلقہ رہتا ہے۔  زیامن یونیورسٹی کے  پروفیسر ز ہانگ یوکوری لوگوں کو یاد دلاتے ہیں کہ سرمایہ داری کا نظریہ حد سے زیادہ سادہ نہیں ہو سکتا کیونکہ سرمایہ داری نے ایک خاص تاریخی مرحلے پر مثبت اور ترقی پسند کردار ادا کیا ہے۔ تاہم، سرمایہ داری کے اندر موجود موروثی تضادات اور مشکلات لامحالہ نئی سماجی شکلوں کے ظہور کا باعث بنتی ہیں۔ “مارکس نے سائنسی طور پر اس نظریہ پر استدلال کیا، اور 20ویں صدی کے بعد کی عملی پیش رفت کو دیکھتے ہوئے، مجھے یقین ہے کہ مارکس کی بصیرت متعلقہ رہتی ہے-

 زین یوان وینگ کہتا ہے کہ “مارکسزم مغرب میں شروع ہوا، لیکن اس کا نقطہ نظر پوری انسانیت کا حوالہ دیتا ہے، انسانی وجود اور ترقی سے قریبی تعلق رکھنے والے بنیادی مسائل کو حل کرتا ہے،”  اس نے مزید کہا۔ “جب چینی تہذیب کا آغاز ہوا، لوگوں نے جن سوالات پر غور کیا وہ فطرت کے ساتھ انسانیت کے تعلقات، ایک دوسرے کے ساتھ، اور افراد اپنے اندر ہم آہنگی کیسے حاصل کر سکتے ہیں۔ ان سوالات کو قدیم یونانی فلسفیوں اور چینی مفکرین نے یکساں طور پر دریافت کیا تھا — لوگوں کو کیسے رہنا چاہیے، اور انسانیت کہاں جا رہی ہے۔ مارکسزم ایک ایسا نظریہ ہے جو مغرب میں سرمایہ داری پر تنقید کرنے کے لیے ابھرا، پھر بھی یہ انسانی وجود اور ترقی کے بنیادی مسائل پر پوری تاریخ کے مفکرین کے ساتھ مشترک ہے۔ مختلف تہذیبیں اور ثقافتیں ان بنیادی سوالات سے مختلف انداز میں رجوع کر سکتی ہیں، مختلف جوابات پیش کرتی ہیں، لیکن بنیادی سوالات ایک ہی رہتے ہیں۔”

زین یوان وینگ کہتا ہے کہ جیسا کہ چینی صدر زی جن پنگ نے کہا کہ “آج اور کارل مارکس کے زمانے میں زبردست فرق کے باوجود عالمی سوشلزم کی پانچ سو سالہ تاریخ یہ ظاہر کرتی ہے کہ ہم ابھی بھی وہیں ہیں جہاں مارکسزم نے کہا ہے کہ ہمیں ہونا چاھئے-یہ مارکسزم پر ہمارے مسلسل اعتماد اور سوشلزم کی فتح میں ہمارے اعتماد کی مناسب بنیاد ہے-“

2 thoughts on “One thought on “Is Marx still relevant today?””

  1. Pingback: One thought on “Is Marx still relevant today?” - Asia Commune

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *